پنج نکته درباره‌ی استراتژی بازاریابی رقابتی
بورس و اوراق بهادار، بازاریابی داخلی و خارجی، اقتصادی، مدیریت، بازرگانی، قوانین امور گمرکی
تبلیغات
آموزش تخصصی بازار مالی (بورس و اوراق بهادار - فارکس - طلا - بورس کالا - بورس نفت - بورس های بین المللی و....) بصورت کاملا" خصوصی و یا غیر خصوصی سئوالات و یا تقاضای خود را به آدرس hm.nazari20@gmail.com و یا hm.nazari20@yahoo.com ارسال کنید
پنج نکته درباره‌ی استراتژی بازاریابی رقابتی
جمعه 24 بهمن 1393 ساعت 3:4 | بازدید : 859 | نویسنده : حمید | ( نظرات )

 

پنج نکته درباره‌ی استراتژی بازاریابی رقابتی

استراتژی بازاریابی رقابتی یکی از قدرتمندترین و کارآمدترین ابزارهای انگیزشی در بازاریابی است، به خوبی جواب داده است؛ در واقع «استراتژی بازاریابی رقابتی» نوعی رویکرد رقابتی است که جنبه‌ی بازاریابی دارد و هدف آن خلق و کسب مزیت رقابتی در طول زنجیره‌ی ارزش صنعت است .

در این راه وبلاگ‌ها و صفحات مجازی به عنوان پیشرانه‌های مهم آگاهی بخشی می‌توانند با خلق و هدایت اهداف مناسب برای فروش، منجر به جذب مشتریان، کارکنان و در نهایت فرصت‌های جدید شوند. تحقق این اهداف وقتی اهمیت و اثربخشی دوچندان پیدا می‌کند که خریداران پیش از مراجعه‌ی تیم‌های فروش آموزش لازم را در این باب دیده باشند؛ در واقع آموزش دو جانبه می‌تواند به رسیدن به اهداف گسترده‌تر کمک شایانی کند. حالا و در این نوشتار، 5 نکته‌ی کلیدی درباره‌ی استراتژی بازاریابی رقابتی وجود دارد که من از همان ابتدای راه‌اندازی صفحه‌ی خودم به آنها پایبند بودم. امیدوارم این چند نکته به درد کسانی بخورد که در حال طراحی یا بازطراحی استراتژی بازاریابی رقابتی هستند.

1- هدف خود را به روشنی مشخص کنید

همه‌ی ما به نوعی فروشنده هستیم؛ یا ایده‌ی خود را می‌فروشیم یا محصولات شرکت‌مان را به فروش می‌رسانیم. برای شرکت‌هایی که کارشان ارایه‌ی سریع و در لحظه‌ی نرم‌افزار به مشتریان است – که از آنان به عنوان شرکت‌های SaaS نام برده می‌شود- وبلاگ، سایت و از همه مهمتر ایمیل مشتریان از اهمیت بالایی برخوردار است. در حقیقت ایمیل مشتریان نوعی ارزش افزوده برای این شرکت‌ها و درحقیقت سرمایه آنان محسوب می‌شود. این نوع شرکت‌ها به سرعت ایمیل‌های وارده را در سیستم خود ثبت می‌کنند. ایمیل مشتریان در دنیای بازاریابی رقابتی بهترین روش برای ترجمه‌ی دیدگاه‌های مشتریان به ارزش مادی است. هر آدرس ایمیل می‌تواند پنجره‌ای جدید به سوی یک مشتری بالفعل محسوب شود.

2- افزایش ترافیک بازدید از محتوا در تعامل با کاربران است

یکی از اصلی‌ترین راه‌های گرم نمودن بازار، افزایش ترافیک سایت، صفحه‌ی شخصی یا پست‌هایتان و همچنین افزودن بر میزان بازدیدکنندگان و مخاطبان است. حالا یکی از سریع‌ترین راه‌های افزایش مخاطب در حقیقت عدم اکتفا به صفحه‌ی شخصی و گذاشتن محتوا و پست روی صفحات دیگران و همچنین دیگر صفحات اجتماعی است. تکنیک link back نیز در این گونه موارد به کار می‌آید به طوری که شما می‌توانید با ثبت هر نظر روی محتوای خود در هر کجای فضای مجازی، به سرعت از آن باخبر شوید. اگر در جذب مخاطبان جدید ناتوان باشید یا منتظر آمدن مخاطب به سمت خود شوید، هیچ گاه موفق نخواهید شد.

3- «صفحه» و «بلاگ» از ابزارهای مهم بازاریابی است

آنچه شما قصد فروش و عرضه‌ی آن به مشتری را دارید، جدای از رقابت بر سر راضی کردن مشتری برای خرید آن محصول نیست که این رقابت در"روند خرید" معنی پیدا می کند. این روند شامل بسیاری از زمینه‌ها از جمله اطلاع‌رسانی به مشتری درباره‌ی محصول و همچنین نحوه‌ی تولید و کیفیت آن است؛ همین طور متقاعد کردن مشتری برای خرید و نزدیک کردن ایده آل‌های او به محصول مورد نظر نیز در همین پروسه یا روند خرید معنی پیدا می‌کند. یکی از بهترین روش‌ها برای داشتن روند خریدی برتر، استفاده از یک بلاگ یا صفحه‌ی قدرتمند با سیستم تعاملی و پاسخگویی بالاست. با همین صفحات است که یک قدم از رقبایتان جلوتر می افتید. برای فروش یک جنس به مشتری شما باید زوایای مختلف او را بشناسید و برای هر مشتری با جنس یا علاقه خاصی، برگ برنده خود را در رقابت رو کنید.

4- قانون گردش مالی

یک صفحه شخصی یا وبلاگ، مانند یک حساب بانکی گردش مالی یا حساب سود و زیان دارد. همیشه به یاد داشته باشید نیمی از بازدیدکنندگان یک پست در یک صفحه، در همان ساعات اولیه یا روز بعد از قراردادن پست، آن را می‌بینند. پس حواستان باشد تاخیر زیادی در گردش مالی خود یا همان پست‌های خود – شامل معرفی اجناس یا برند- ایجاد نکنید و با نو به نو کردن محتوای خود، فضایی پرطراوت به آن ببخشید.

5- با زیاده گویی مشتری را نپرانید

مطمئن باشید خیلی از افراد – که مشتریان شما هم جزء آنان هستند- در زمانه فعلی حوصله خواندن متن های طولانی ندارند. پس سعی کنید بسیار موجز و خلاصه وار مطلب خود را رسانده و به سرعت سر اصل مطلب بروید. برای رسیدن به این مقصود تلاش کنید پست های کوتاه کوتاه یا با فواصل کم منتشر کنید. من خودم شعاری دارم و این شعار خواندن یک مطلب در 48  ثانیه است. شما هم سعی کنید مطلب خود را در 48 ثانیه به خورد مخاطب بدهید. می توانید از روش نگارش حلزونی نیز استفاده کنید به طوری که نکات مهم‌تر را در بالای صفحه درج نمایید.



موضوعات مرتبط: مدیریت بازار , ,

|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2


مطالب مرتبط با این پست
















می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








تبلیغات
آموزش تخصصی بازار مالی (بورس و اوراق بهادار - فارکس - طلا - بورس کالا - بورس نفت - بورس های بین المللی و....) بصورت کاملا" خصوصی و یا غیر خصوصی سئوالات و یا تقاضای خود را به آدرس hm.nazari20@gmail.com و یا hm.nazari20@yahoo.com ارسال کنید
منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
موضوعات
نویسندگان
نظر سنجی

چه مطالبی را با توجه به اینکه وبلاگ اموزشی است نیاز است بیشتر به آن بپردازیم متشکرم

آرشیو مطالب
آخرین مطالب
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 891
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 109

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 796
:: باردید دیروز : 48
:: بازدید هفته : 909
:: بازدید ماه : 2855
:: بازدید سال : 11755
:: بازدید کلی : 132296